Saturday, January 19, 2008

Carnival y Idolatria




Mayoria di Antiyanonan y Arubanonan sabi algo tocante e celebracion annual aki. Mayoria ta celebra of ta tuma parti di un of otro manera, sin pensa nada otro cu di pasa un bon tempo.

E palabra Carnaval no ta di nos idioma Papiamento, y p’esey nos mester busca su nificacion den e idioma for di cual el a bini. Si nos busca su nificacion den un diccionario of den un encyclopedia, nos por comprende cu e celebracion aki di Carnaval e exisi for hopi añanan pasa caba, asta prome cu Cristo a bin na mundo. E tabata un fiesta pagano cu di un of otro manera ta wordo celebra te awe. E nomber original tin di haci cu carni natural, manera por ehempel carni di animalnan. Pero como cu Scritura ta papia di e carni den e sentido di e naturalesa di pica cu ta den tur su ser humano, e ta facil pa mescla e dosnan ey hunto.

E fiesta di Carnaval ta wordo celebra den varios parti di mundo. Pero tin algun lugarnan unda esaki a bira famoso. Manera a ser menciona caba, Carnaval a existi di prome cu Cristo a bini na mundo. Y tabata for di e tempo un forma di adoracion di diosnan falso. Despues cu Cristo a bini y cu El a wordo crucifica y dera y lanta for di morto; y cu e Evangelio di e gracia di Dios pa pordon di picanan y bida eterno a cuminsa ser proclama despues cu e Spirito Santo a bini pa ta hunto y den e siguidornan di Cristo, e celebracion ey di Carnaval a continua manera custumbra. Esta, e tabata un celebracion pagano dedica na diosnan traha di piedra of di plata of di palo, etc., segun imaginacion di e personanan cu a traha nan. Ta di comprende cu e prome hendenan cu a kere e Evangelio, lo a haya nan mes den conflicto di un of otro manera, y particularmente, ora cu e Evangelio a cuminsa duna fruta den e paganonan. Cu paganonan nos ta referi na e personanan cu no tabata Judiu. Literalmente e nomber of titulo carnaval, no ta wordo haya den Beibel, pero sirbimento na diosnan falso si ta wordo menciona hopi bes. Lesa por fabor den bo Beibel, e capitulo dies di prome Corintionan completo. Den e versiculonan 14-22, e Apostel Pablo ta papia hopi cla cu esnan no Judiu, y den e versiculonan 1-13, e Judiunan y no Judiunan ta inclui.

Pone atencion cu idolatria ta inclui celebracion cu baliamento y inmoralidad sexual. Y e spiertamento cu e Apostel Pablo ta duna aki, no ta na esunnan cu no ta keredor, ma ta na nos cu ta kere di curason den nos Señor JesuCristo. Pakico na esnan cu ta kere Evangelio? E contesta for di Scritura ta; cu cada persona cu a tende e Evangelio, y a repenti di su picanan, y a kere di curason den Esun cu a carga nos picanan den Su curpa ariba e crus; ta ricibi pordon di tur su picanan. Y na e mes un tempo e ta ricibi tur e bendicionnan spiritual cu ta den Cristo.

Ora cu nos ta repenti di nos picanan ta nifica tur nos picanan, y no algun so. Segun Scritura idolatria ta parti di e naturalesa pecaminoso di e ser humano. Y ora cu un persona ta kere e bon noticia di Cristo, e ta ricibi e Spiritu Santo pa yuda y guia nos durante nos bida. Pero di nos banda nos mester ta boluntario y obedicido. Tuma por ehempel Galationan 5:16-26 cu ta bisa nos lo siguiente. “Anto mi ta bisa, biba segun e Spirito, y boso lo no cumpli, of gratifica e deseonan di e naturalesa pecaminoso. Pasobra e naturalesa pecaminoso ta desea loke ta contrario na e Spirito, y e Spirito loke ta contrario di e naturalesa pecaminoso. Nan ta den conflicto cu un y otro, pa boso no haci loke boso kier. Pero si boso ta guia pa e Spirito, boso no ta bou di e Ley. E echunan di e naturalesa pecaminoso ta cla pa mira. Inmoralidad sexual, impuresa y idolatria y bruheria, odio, pleito, jaloers, etc., etc. Y e ta conclui cu e spiertamento aki: “Mi ta spierta boso mescos cu mi a spierta boso caba, cu esnan cu ta biba asina, lo no ereda e reino di Dios.” Lesa esaki for di bo mes Beibel.

Otro Scritura ta spierta esnan cu ta kere e Evangelio, lo siguiente: “Conta como morto tur loke ta pertenece na boso naturalesa terenal: immoralidad sexual, impuresa, pashon, deseonan malo, y golosidad cual ta idolatria.” (Col. 3:5). Tur e Scrituranan ey ta duna spiertamento na e berdadero Cristiannan y no na esunnan cu ta di nomber so. Golosidad pa placa y otro cosnan ta ser considera igual cu idolatria cu ta nifica adoramento di dios falso. Y siendo cu dios falso realmente no ta existi, pasobra no ta existi ningun otro Dios sino Un. P’esey cu loke ta pa nos cu ta kere e Evangelio tin solamente un Dios, e Tata, for di Kende tur cos ta bini, y pa Kende nos ta biba; y tin solamente un Señor JesuCristo, pa medio di Kende tur cos a bini, y door di Kende nos ta biba.

Y ta p’esey, amigonan, Scritura ta bisa nos cu idolatria ta igual cu sirbimento di demoñonan. Y e no ta posibel pa un hende sirbi demoñonan y sirbi e Dios biba tambe. Lesa 1 Cor. 8:1-13, y tambe 1 Cor. 10:18-22.

E Apostel Pablo ta spierta nos mescos. E ta bisa lo siguiente: “Pasobra ya boso a gasta suficiente tempo den tempo pasa haciendo e loke paganonan ta haci, bibando den sensualidad, pashon, buracheria, paranda, fiesta di bebemento y idolatria detestabel.

Mi ta repeti; tur e spiertamentonan aki ta scirbi na e berdadero keredornan, na e yiunan di Dios. Ta nos mester hui di e sorto di cosnan ey, pa nos por ta di bendicion pa otronan como testigonan fiel den Cristo nos Señor. Nos lo continua cu e tema aki den nos siguiente mensahe aki via Internet.

Scirbi y prepara pa Bicento & Betty Henriquez

Corda cu na Libreria Victoria na 25 Elleboogstraat na Oranjestad, bo por haya otro tractadonan tocante Carnaval y topiconan relaciona, pa bo lesa y parti pa otronan, especialmente den e temporada aki.

No comments: